Pages

Wednesday, November 6, 2013

BONCUKLARDAN EL YAPIMI KOLYE

 Bu model bir kolyeyi gecen yil swarovski'de gormustum. cok begenmistim,hep yapicam yapicam diyordum ama araya bir suru sey girdi bir turlu yapamadim. Biregun bir bluzumden damla seklindeki bocuklari cikardim ama elimde yeterince boncuk yoktu. uzun bir sure kaldi oyle ta ki yaptigim bir kutuya kurdele almaya gidene kadar :) neler varmis baska diye bakarken boncuklari gormus oldum ve ne kadar sey varsa hepsine tek tek bakmaya basladim :D boncuklara karar verdim sectim istediklerimi. aslinda tamamen seffaf ve kristal olanlardan ariyordum,bulamadim. sonra da dusundum ki eger oyle olsaydi bayagi agir birsey olacakti. sonra kordonu icin uygun bisey bulmaya calistim. orjinalinde biraz daha farkli ama ben ancak bunu bulabildim ve ilk denemeleri yaparken iki kat olarak kullanmaya karar verdim ki daha kalin ve daha siyah olsun :) diger kucuk boncuklar da hep bluzlerden cikarttigim boncuklar. cok suslu seyleri sevmedigim icin bazilarini cikartiyorum ve atmaya kiyamadigimdan sakliyorum,nasil olsa bir gun alzim olacaktir diye. oyle de oluyor :) simdi gecelim resimlere. genelde biseyler yaparken oyle dalip calisiyorum ki resimlemeyi unutabiliyorum :) bu sefer elimden geldigince cok resim cekmeye calistim,umarim begenirsiniz :)


kolyeyi tamamladigim aksam arkadaslarimla disari cikacaktim. ne giysem diye kesin bir karar vermemistim ama gomlegin ustunde denemek istemistim kolyeyi ve oyle hosuma gitti ki daha bitirdigim aksam kolyeyi kullanmis oldum :D evden cikmadan resim de cekeyim dedim. biraz acele oldu ve evdeki aynalara kolay sigamadigim icin ancak boyle bir resim cekebildim :D o gece kombinimi ve kolyemi herkes begendi,bakalim siz ne diyeceksiniz :)


simdi gelelim kolyenin yapimina :) once damla boncuklari dizip bir baktim ortalama buyuklugu ne kadar olabilr diye. cok susu pusu sevmeyen biri olarak bana gore yine de buyuk ama hosuma gitti ve yapimina basladim :)


kordonu tek kat olarak kullandigimda begenmedim ve iki kat kullanmaya karar verdim. 


boncuklarin etrafina dondurerek sekli olusturmaya calistim ama bu isi yaparken yapistiriciyi kullanmak biraz keyifsiz bisey.cok dikkat gerektiriyor. boncuklarin altina fazla bulasip disari tasabiliyor ya da kordonu oturtayim derken dikkat etmeyip boncugun ustune bulasabiliyor. neyse ki fazladan malzeme almistim :)


sekil ortaya ciktiktan sonra etrafina boncuk diktim, bu da zaman alan el oyalayici birsey cunku tek tek duzgun bir sekilde oturtmaya calistim. etrafindaki yuvarlak boncuklar camdan. aslinda daha duz ve sade olanlarindan aradim ama ancak bunlari bulabildim. isik vurunca hafif bi renk oluyor iclerinde ama cirkin olmadiklarina karar verip aldim :) ortaya dogru kullandigim boncuklar da bir bluzden cikarttiklarim.


 kolye 5 parcadan olusuyor. bazi yerleri icin minik siyah boncuklar kullandim. tabi ki onlar da baska bir yerlerden cikarttigin boncunlar :D isime yaradilar ;) parcalari arka taraftan dikisle birlestirebiliyoruz ama aralardan gorunup cirkin durmamasi lazim.


ve parcalar birlestiginde sonuc boyle oluyor :) kordonun acma kapama yerine zincir kullanmam guzel oldu. kiyafete gore olcusunu ayarlayabiliyorum :) beyaz gomlegin ustune kullandim ama yaparken hayalimde gri bluzun ustunde takmak vardi aklimda :D



basta acaba yapanbilirmiyim diye deneme amacli baslamistim ama sonra kolyeler arttikca artmaya basladi :D hatta satin almak isteyenler de oldu. ben de cok sevdigim bir iki kisiye surpriz hediye olarak yapayim dedim ve nerdeyse iki haftadir kolye yapiyorum :D daha nekadar devam edicem sonunda kac tane yapmis olucam kendim de bilmiyorum :D kupesini ve bilekligini de yapmayi dusundum ama kolye yapmaktan yetistirmeye calismaktan baska seylere zaman kalmadi :) ilerde insallah onlari da yapmayi denerim ve resimlerini paylasirim :)



3 farkli boyda yaptim ve tabiki buyuk olan en g0sterislisi :) ama ben digerlerini de sevdim. hepsi boyunda farkli bir guzel duruyor :) bu da orta boy olan kolyenin boynumda gorunusu 


bu da kolyenin onden ve arkadan goruntusu. arkasinin da temiz gorunmesi icin ozenle ve dikkatle calistim 

  
ve sonunda bol resimli ve uzun bir paylasimim oldu :D umarim keyifle okur ve begenirsiniz :) 








16 comments:

  1. Çok güzel resimleyip çok güzel de anlatmışsın kocaman bir aferim sana :) ahhh bayılıyorum bu kolyeye. beyaz gömlekli hırkalı fotana da ayrı bayılıyorum canım :) fıstık gibi görünüyon.
    ellerine sağlık güzel kuğu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cok tesekkur ederim. guzel insanim benim sen herseyi ilk goren ve fikirlerine her zaman guvendigim kisisin, iyi ki varsin :) tekrar tesekkur ederim guzel yorumun icin :)

      Delete
  2. sende iyi ki varsın güzel kuğu :)

    ReplyDelete
  3. Merhaba ; çok beğendim emeğinize sağlık ..çok temiz çalışmışsınız gerçekten , harika görünüyor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cok tesekkur ederim :) begenmenize sevindim :)

      Delete
  4. Nasil bir sabir varmis sende arkadas, okurken sanki kendim yapiyormusum gibi geldi, ama benim hayalimde yaptigimda guzel oldu:)) Sadece bravo ve ellerine saglik diyorum, kelimeleri sen bitirdin valla, benim sucum yok:) Aynaya sigamadim deyince once cokmu kilolu acaba dedim ama resmi gorunce anladim boyunun nasil kisa oldugunu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yorumunuzu okurken yuzumu nasil gulumsettiniz bilseniz :D aslinda daha cok resim cekmistim ve daha detayli anlatmaya kalksam bayagi uzun bir yazi olacakti.elimden geldigince kisalttim :D evet boyum birazcik uzun ve topuklu giyince de biraz daha uzuyorum,sigamadim iste aynaya :D coook tesekkur ederim yorumunuz ve begendiginiz icin :)

      Delete
  5. Ne desem gerçekten sanat eseri gibi olmuş, sevgili Senaat. Ellerine sağlık, böyle hoş bir şey uzun zamandır görmemiştim gerçekten Süper!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. coook tesekkur ederim. begenmenize gercekten cok sevindim :)

      Delete
  6. Çok emek verdin ama sonuç gerçekten çok şık oldu. Kıyafetine de çok yakıştırmışsın, ellerine sağlık.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cok tesekkur ederim :) 1 tane yaparim diye baslamistim 7 taneye geldim ve galiba birkac tane daha yapmis olucam :)

      Delete
  7. Wonderful!!!
    Have a nice day!

    Besos, desde España, Marcela♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you so much Marcela :)
      have a nice day too :)

      Delete
  8. sayfamı ziyaret ederseniz çok mutlu olurum :)
    http://rumishle.blogspot.com.tr/

    ReplyDelete
  9. bencede güzel ya ben tişortun ustuna yapcam ama ornek bulamadım hiççç

    ReplyDelete